Лубенське управління Головного управління ДПС у Полтавській області інформує
До уваги платників податків!
1. Увага! Нові бюджетні рахунки!
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області звертає увагу платників податків, що згідно з Постановою Правління Національного банку України від 28.12.2018 №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунка (IBAN) в Україні» здійснено заміну діючих рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN (29 літерно-цифрових символів) із збереженням довжини номера рахунку аналітичного обліку – не більше 14 цифрових символів.
В період із 1 до 31 жовтня буде діяти перехідний період, коли діють як старі, так і нові бюджетні рахунки для сплати податків і зборів. З 1 листопада 2019 року застосування IBAN буде обов’язковим при сплаті платежів до бюджету.
Отримати нові реквізити рахунків для сплати податків, зборів та обов’язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за стандартом IBAN юридичні особи, фізичні особи – підприємці , громадяни можуть звернувшись до органів Державної податкової служби України за місцем обліку.
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області
2. До уваги неприбуткових установ та організацій
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області з метою належної організації роботи щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій повідомляє.
29 травня 2019 року набрала чинності постанова КМУ від 22 травня 2019 року N 423, якою внесено зміни до постанови КМУ № 440 від 13 липня 2016 року "Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру", а зокрема :
- уточнено умови включення релігійних організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- скорочено строк розгляду контролюючими органами реєстраційних заяв неприбуткових організацій та спрощено процедуру включення їх до Реєстру.
Щодо змін, внесених до постанови N 440
До пункту 2 постанови N 440 внесено зміни, які передбачають, що релігійні організації, включені до Реєстру на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 р. N 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", які відповідають вимогам абзацу другого підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, включаються контролюючим органом до нового Реєстру із присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.
Щодо змін, внесених до Порядку
Постановою N 423 уточнено редакцію абзацу першого пункту 4 Порядку, яким передбачено, що до Реєстру включаються неприбуткові організації - юридичні особи за кодом згідно з ЄДРПОУ, які включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та юридичні особи за кодом згідно з ЄДРПОУ, для яких законом встановлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до зазначеного Єдиного державного реєстру.
Пунктом 7 Порядку, який викладено у новій редакції, визначено, що контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру за умови відповідності такої організації вимогам, визначеним підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Кодексу. Таким чином, з Порядку вилучені положення, які дублювали норми Кодексу щодо переліку вимог, необхідних для включення неприбуткової організації до Реєстру.
Суттєвих змін зазнав пункт 8 Порядку, зокрема щодо значного скорочення строку розгляду контролюючим органом реєстраційної заяви за формою N 1-РН та прийняття у цей строк відповідного рішення - протягом 3 робочих днів з дня отримання реєстраційної заяви контролюючим органом (замість раніше передбачених 14 календарних днів).
При цьому пункт 8 Порядку передбачає спрощення процедури направлення неприбутковим організаціям прийнятих контролюючим органом рішень - у частині відміни обов'язкового направлення неприбутковим організаціям рішень про включення, повторне включення таких організацій до Реєстру, присвоєння або зміну ознаки неприбутковості, а саме:
у разі відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган зобов'язаний протягом 3 робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, внести до Реєстру відповідний запис про включення (повторне включення) такої неприбуткової організації до Реєстру, присвоєння (зміну) ознаки неприбутковості;
у разі наявності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості або для виключення неприбуткової організації з Реєстру контролюючим органом готується відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, а другий залишається в контролюючому органі.
Звертаємо увагу, що усі записи до Реєстру вносяться контролюючим органом на підставі прийнятих рішень, тому навіть за відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган протягом 3 робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви приймає відповідне рішення про включення (повторне включення) неприбуткової організації до Реєстру, присвоєння (зміну) ознаки неприбутковості, із внесенням запису до Реєстру, але без спрямування неприбутковій організації примірника такого рішення.
Відповідні редакційні зміни внесено до пункту 13 Порядку, яким передбачено, що у разі встановлення підстав для зміни ознаки неприбутковості контролюючий орган за результатами моніторингу відомостей, що містяться в Реєстрі, а також відомостей щодо найменування неприбуткової організації, інших відомостей, зазначених у реєстраційній заяві, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо неприбуткових організацій вносить відповідні записи (зміни) до Реєстру. У таких випадках рішення про зміну ознаки неприбутковості вже не видається (не надсилається) неприбутковій організації.
Порядок доповнено новим пунктом 121, яким передбачено можливість для неприбуткових організацій звертатись до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру.
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов'язково повинен бути підписаний керівником або особою, яка має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати запит засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені пунктом 11 Порядку, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі. Витяг містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
У разі подання в електронному вигляді запиту на отримання витягу із Реєстру контролюючий орган у визначений цим пунктом строк надсилає витяг із Реєстру на адресу електронної пошти, з якої надійшов запит, з накладенням електронної печатки контролюючого органу.
Оновлена редакція пункту 15 Порядку визначає, що розгляд реєстраційної заяви з позначкою "зміни" здійснюється контролюючим органом у порядку, визначеному пунктами 7 і 8 Порядку.
З урахуванням змін, внесених до Кодексу Законом N 2245, внесено зміни до пунктів 16 та 17 Порядку, якими для релігійних організацій конкретизовано:
- підстави виключення з Реєстру - у разі невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, визначеним абзацом другим підпункту 133.4.1 і підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу;
- дату скасування ознаки неприбутковості - з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому відбулося недотримання вимог, визначених абзацом другим підпункту 133.4.1 і підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу.
Крім того, у пункті 16 Порядку уточнено норму абзацу п'ятого щодо виключення з Реєстру неприбуткової організації, що припиняється, та визначено що виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення неприбуткової організації (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення).
До внесення відповідних змін підставою для прийняття рішення про виключення з Реєстру було затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації.
Щодо змін у додатках до Порядку Додаток 1 до Порядку "Реєстраційна заява платника податку" (форма N 1-РН) викладений у новій редакції та передбачає зазначення відомостей щодо місцезнаходження неприбуткової організації.
Порядок доповнено додатком 3 "Запит про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій", який подається неприбутковою організацією до контролюючого органу відповідно до пункту 12 1 Порядку, у разі необхідності отримання такою неприбутковою організацією витягу з Реєстру щодо відомостей про її перебування в Реєстрі або повідомлення про відсутність таких відомостей.
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області
3. Щодо вимог законодавства з ліцензування місць зберігання пального.
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області інформує, що Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до ст. 1 Закону №481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального встановлено ст. 15 Закону №481. Зокрема, передбачено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Ліцензія на право зберігання пального або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі №481 документів. Суб’єкти господарювання можуть подати документи для отримання ліцензії на право зберігання пального на адресу Головних управлінь ДПС в областях та м. Києві за місцем розташування місць зберігання пального.
Законом №481 встановлена річна плата за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 гривень.
Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку
до 1 січня 2014 року.
Відповідно до ст. 15 Закону №481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального, місцях роздрібної торгівлі пальним або місцях оптової торгівлі пальним на які отримані відповідні ліцензії.
Тобто у разі здійснення суб’єктами господарювання всіх форм власності діяльності із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик на території (місці), де розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користуванні, йому необхідно буде отримувати ліцензію на право зберігання пального, крім випадків, передбачених Законом №481, коли така ліцензія не отримується.
До суб'єктів господарювання не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена статтею 17 Закону № 481 у разі зберігання пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії.
Зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, оскільки дані резервуари не являються нерухомим майном та не мають чіткої прив’язки до місця (території) згідно з Законом №481.
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області
4. При внесенні змін завітайте до підрозділів ДПС у Вашому районі
У багатьох платників податків виникають питання «чому мені податкові повідомлення-рішення по платі за землю, по нерухомому майну прийшли не за моєю адресою, або й то гірше взагалі не прийшли».
По даному питанню повідомляємо наступне.
У разі внесення до документа, що посвідчує особу (Паспорта), відомостей про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), а також у разі отримання довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування (зміни адреси), платник податків повинен подати до контролюючого органу за місцем проживання (громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання - до будь-якого контролюючого органу) Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за ф. № 5ДР або Заяву про внесення змін за ф.№5ДРП. Заяви є в наявності в податкових органах та надаються безкоштовно.
Фізичні особи подають зазначені заяви в місячний термін після внесення змін особисто або через представника (за належним чином завіреним дорученням) до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.
Крім того, слід зазначити, що згідно з п. 2 Технічного опису бланка паспорта громадянина України (паспорт нового зразка у вигляді ІD-картки) до безконтактного електронного носія вноситься додаткова змінна інформація, передбачена Законодавством. Оскільки інформація про реєстрацію місця проживання або місця перебування не зазначається в зоні візуальної перевірки паспорта, а лише вноситься до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, ст. 3 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1382-IV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» передбачена видача особі за її вимогою довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування – документа який видається органом реєстрації та підтверджує реєстрацію місця проживання особи, у тому числі у зв’язку із зміною назви вулиць.
Таким чином, до внесення змін, кореспонденція направляється з органів ДПС на «старі» адреси платників і вважається врученою (отриманою) платником у відповідності до законодавства.
Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)